Ekoplug Polska
To parametr określający, jaką część pojemności akumulatora w pojazdach elektrycznych (i hybrydowych) zużyto w danym cyklu ładowania. Jest to miara głębokości rozładowania akumulatora, wyrażana zazwyczaj w procentach.
Na przykład:
Jeśli akumulator o pojemności 100 kWh został rozładowany do poziomu 30 kWh, oznacza to, że DOD wynosi 70% (czyli 70% energii zostało zużyte, a 30% pozostało).
DOD na poziomie 100% oznacza całkowite rozładowanie akumulatora.
To parametr, który określa ogólny stan zdrowia akumulatora w pojazdach elektrycznych (i hybrydowych). Jest to miara, która pokazuje, jak blisko akumulator jest do swojej oryginalnej pojemności i wydajności w porównaniu do stanu fabrycznego.
To parametr w pojazdach elektrycznych (i hybrydowych) określający poziom naładowania akumulatora w danym momencie. Jest to wyrażane zazwyczaj w procentach, gdzie 100% oznacza pełne naładowanie akumulatora, a 0% całkowite rozładowanie.
Typ 1 (J1772):
Standard stosowany głównie w Ameryce Północnej i Japonii, dedykowany do ładowania prądem zmiennym (AC).
Typ 2 (Mennekes):
Standard europejski, szeroko stosowany w pojazdach elektrycznych, obsługujący ładowanie prądem zmiennym (AC).
CHAdeMO:
Standard do szybkiego ładowania prądem stałym (DC), głównie w Japonii, ale stosowany także w innych regionach.
CCS (Combined Charging System):
Standard prądu stałego (DC), który łączy gniazdo Typu 2 (lub Typu 1 w Ameryce Północnej) z dodatkowymi pinami do szybkiego ładowania prądem stałym.
GB/T:
Chiński standard ładowania prądem zmiennym (AC) i stałym (DC).
Tesla Supercharger:
Specjalny standard stosowany przez Teslę w swoich stacjach szybkiego ładowania. Tesla oferuje własne złącza w Ameryce Północnej, natomiast w Europie stosuje złącze Typu 2/CCS.
W napędzie równoległym zarówno silnik spalinowy, jak i elektryczny mogą napędzać koła pojazdu jednocześnie lub osobno.
W napędzie szeregowym silnik spalinowy nie napędza bezpośrednio kół. Zamiast tego działa jako generator, wytwarzając energię elektryczną, która jest wykorzystywana do ładowania baterii lub bezpośrednio zasilania silnika elektrycznego, który napędza koła.
W tym układzie pojazd może działać zarówno w trybie szeregowym, jak i równoległym. Może wykorzystać silnik spalinowy do bezpośredniego napędzania kół (jak w napędzie równoległym) lub jako generator do zasilania silnika elektrycznego (jak w napędzie szeregowym), w zależności od warunków jazdy.
To pojazd elektryczny zasilany ogniwami paliwowymi, działa na zasadzie przetwarzania wodoru na energię elektryczną, która napędza silnik elektryczny.
To urządzenie lub zestaw urządzeń służących do ładowania pojazdów elektrycznych. EVSE jest interfejsem między pojazdem a źródłem zasilania, który dostarcza energię elektryczną do akumulatora pojazdu. Przykładowe akcesoria znajdują się tutaj.
To wszelkiego rodzaju samochody elektryczne, które, napędzane są wyłącznie energią elektryczną zgromadzoną w akumulatorach.
To pojazd, który spełnia bardzo rygorystyczne normy emisji spalin. PZEV jest praktycznie pozbawiony emisji szkodliwych substancji podczas pracy, chociaż posiada silnik spalinowy.
To pojazd, który nie emituje żadnych zanieczyszczeń powietrza podczas użytkowania. ZEV jest zaprojektowany tak, aby nie wytwarzać emisji szkodliwych substancji, takich jak tlenki azotu, dwutlenek węgla, cząstki stałe czy węglowodory, które są typowe dla pojazdów spalinowych. Pojazdy te mają zielone tablice.
Czyli pojazd elektryczny z przedłużonym zasięgiem, to typ pojazdu elektrycznego, który ma wbudowany mały silnik spalinowy służący jako generator prądu. Głównym napędem w REEV jest silnik elektryczny. Silnik spalinowy pełni funkcję wspomagającą, uruchamiając się, gdy bateria elektryczna jest na wyczerpaniu, aby wygenerować dodatkową energię elektryczną i tym samym przedłużyć zasięg pojazdu.
Czyli hybryda lekka z rozbudowaną funkcją start-stop, to pojazd hybrydowy, który łączy silnik spalinowy z niewielkim silnikiem elektrycznym która, nie jest w stanie poruszać się wyłącznie na napędzie elektrycznym. Silnik elektryczny w MHEV służy głównie do wspomagania pracy silnika spalinowego. Energię odzyskuje podczas hamowania oraz pracy silnika.
To pojazd hybrydowy z możliwością ładowania zewnętrznego. W przeciwieństwie do tradycyjnych hybryd (HEV), PHEV posiada większą baterię, którą można ładować za pomocą zewnętrznego źródła prądu, na przykład z domowego gniazdka lub stacji ładowania.
To pojazd hybrydowy, który łączy w sobie dwa rodzaje napędu: silnik spalinowy oraz silnik elektryczny. HEV nie wymaga ładowania z zewnętrznego źródła prądu, ponieważ bateria ładuje się automatycznie podczas jazdy.
Czyli pełna hybryda, to pojazd hybrydowy, który łączy silnik spalinowy z silnikiem elektrycznym i baterią akumulatorową, ale nie jest w stanie działać wyłącznie na energii elektrycznej przez dłuższy czas dlatego nie ma możliwości łądowania go z zewnątrz.
To w pełni elektryczny samochód, który czerpie energię wyłącznie z akumulatorowej baterii. W przeciwieństwie do pojazdów spalinowych lub hybrydowych, BEV nie posiada silnika spalinowego ani baku na paliwo – napędzany jest wyłącznie przez silnik elektryczny zasilany z akumulatora.
Jest to strona poświęcona pojęcią ze świata elektomobilności z zakresu samochodów elektrycznych, ładowania pojazdów i samochodów bezemisyjnych.
Masz pytania?
Produkty
Artykuły
Ekoplug Polska sp. z o.o. Polski dystrybutor ładowarki wallbox, ładowarki przenośne
Biuro:
ul. Janusza Korczaka 27,
66-500 Strzelce Krajeńskie
Ekoplug Polska
Media
Firma